onsdag 23 maj 2012

Välkomna att lyssna på Berättelser från förr

Paus i plöjningen av potatisfårorna med åder.
Växter och gårdar i Träslövs by, kommer Lennart Svensson att berätta om den 29 maj, kl. 18. Det blir medlemsfika, men alla intresserade är välkomna till hembygdsgården i Träslöv (mitt emot Skultas ridmanege) där vår kulturpromenad startar. Under vår tur kommer vi säkert att råka på till synes gammalt "järnskrot" som kanske t.o.m går att återuppliva med vår förenings hjälp, i Träslövs by. Bilderna här är från modern tid. De är fotograferade på Äskhults by, i Kungsbacka,  där man fortfarande använder sig av gamla och ekologiska brukarmetoder. Jag får lära mig att bruka jorden med häst under odlarsäsongen. Nedan ser ni mig kör de belgiska ardennrarna Robby och Albin. Den kunskap jag får av Jessica och Thomas hade jag  tänkt ta med mig till Växtkrafts framtida verksamhet. Välkomna till en spännande promenad. Vi ska ta med hästarna på hemvägen så de små får rida. Det blir också kaffeservering. ( Vill du hjälpa till, så hör av dig...). Samarr: Studiefrämjandet
Ring Lotta, 076-8090876 el. Åsa 0702473323 eller mejla: collectra@gmail.com ifall du vill vara garanterad kaffe och kaka.
Potatissättning


Lotta tränar harvning. Foto Nils Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar